Wie

Typisch des Wetters

Des Wetters is Frank Wetters. Specialist in strategie en communicatie. Opdrachtgevers typeren hem als een gedreven communicator, omgevingssensitief, politiek en een snelle denker.

Ik houd van het leven. Ben representatief. Heb een neus voor nieuws, schakel snel en leg graag en gemakkelijk contact. Speel graag in een team, leid deze, maar soleer ook goed. Heb grote interesse in mensen en ben resultaatgericht: van strategie tot uitvoering. Inzet, loyaliteit en betrokkenheid vind ik belangrijk. Integriteit en fatsoen zijn vanzelfsprekend. Leuk: politiek en bestuur.

Ik heb 27 jaar werkervaring waarvan ruim 23 jaar in het communicatievak. Werkte jarenlang als afdelingshoofd Communicatie van het openbaarvervoerbedrijf HTM in Den Haag (lid van het MT) en was ook eerste woordvoerder van het bedrijf.

Ik heb ruime ervaring in (het managen en aansturen van de afdeling) corporate communicatie, marketing, public relations en omgang met media (woordvoering). Strategische communicatie, issuemanagement, campagnes, marketing en relatiemanagement zijn dagelijks werk. Ook ruim ervaren in changemanagement en de ontwikkeling van organisaties. En missie-visie-strategietrajecten. Onder meer betrokken geweest bij de reorganisatie van de Haagse Kunstensector en het kunstencentrum (Koorenhuis), dat is gesplitst in drie nieuwe organisaties; deze drie mede opnieuw vormgegeven en gepositioneerd.

Bouw graag aan merken en reputaties. Verantwoordelijk geweest voor het project- en programmamanagement als de realisatie van RandstadRail, aanleg diverse tramlijnen en bouwprojecten (o.m. tramtunnel Grote Marktstraat). Maar ook voor de inrichting van de communicatie voor het provinciale project RijnlandRoute. Ruim ervaren in woordvoering in crisissituaties en woordvoering onder grote bestuurlijke en politieke druk.  

Zeer bekend met en ingewijd in de (lokale) politiek, overheid en bestuur. Als ook met bedrijfsleven en ruim ervaren in publiek-private organisaties. Bekend met aanbestedings- en bidtrajecten. Groot netwerk in overheid, bedrijfsleven, pers en media. Heb ook ruime bestuurlijke ervaring, onder meer als voorzitter van het bestuur van de Stichting Marketing Haagse Binnenstad, een publiek-private organisatie ter promotie en branding van de Haagse Binnenstad.

Uitgebreid curriculum vitae en diverse referenties op aanvraag.